Çok güzel bir konu . sonuç olarak ''Ortalama tüketim'' tam tutmayabilir galiba. En iyisi Hocamın dediği gibi kara düzen yakıt lt ve km birde birkaç matematik hesabı işimizi çözebilir.
.
Çok güzel bir konu . sonuç olarak ''Ortalama tüketim'' tam tutmayabilir galiba. En iyisi Hocamın dediği gibi kara düzen yakıt lt ve km birde birkaç matematik hesabı işimizi çözebilir. . (27-11-2013, Saat:22:08)hadursun Adlı Kullanıcıdan Alıntı:(27-11-2013, Saat:20:12)isoskeisos Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Sevgili eren;Sizin dediğiniz sistem farklıdır. Araba kaza anında otomatik yakıt kesiyor. Siz yola devam etmek istiyorsanız (ford focus) ön yolcu ayak bölmesindeki düğmeye basıyorsunuz. Beyin tekrar yakıt göndermeye başlıyor ve araç çalışıyor. Bu yakıt kesme sistemi ekonomik kullanım içindir. Sevgili Hadursun kardeşim; Her ikimizin de dediği hemen hemen aynı şey. Bu sistem herhangi bir kaza sonrası devreye otomatik girerek ,daha büyük kötü bir sonucları önlüyor.. Konu, linkini verdiğim aracımızın kullanma kılavuzunda da şu şekilde geçiyor.. http://www.fiat.com.tr/modeller/Kullanim...%C4%B1.pdf Yine Yakıt tüketimi için kullanma kılavuzundaki öneriler ise şu link tedir. http://www.fiat.com.tr/modeller/Kullanim...%C4%B1.pdf Sevgiyle kalınız... .
Hocam sizin dediğiniz yakıt kesme farklıdır. Verdiğiniz kitapçık linkinde okursanız kaza yapıldığında göstergelerde aynen şöyle uyarı çıkacak diyor. "yakıt kesme sistemi devrede- el kitabın bakınız." İşte bu benim dediğim sistem kaza anında devreye giriyor ve yakıtı kesiyor. Ama yokuş aşağı giderken gazı bıraktığınızda yakıt yakmaması başka şey. Dikkat ederseniz uyarı da vermiyor. Sadece beyin yakıtı kesiyor. Tekrar ediyorum araba yüksek viteste motor devri düşerse stop etmemek için yakıt harcamaya başlıyor yani tam tersini yapıyor. Dediğiniz gibi olsaydı devir düşerse bile yakıt çekmemesi lazım. Ama fiorinoda yakıt kesme sistemini iptal düğmesi nerede bilmiyorum. Belki de kaza sonrasında servise gitmek gerek yakıtı açtırmak için.
. (28-11-2013, Saat:17:08)hadursun Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hocam sizin dediğiniz yakıt kesme farklıdır. Verdiğiniz kitapçık linkinde okursanız kaza yapıldığında göstergelerde aynen şöyle uyarı çıkacak diyor. "yakıt kesme sistemi devrede- el kitabın bakınız." İşte bu benim dediğim sistem kaza anında devreye giriyor ve yakıtı kesiyor. Ama yokuş aşağı giderken gazı bıraktığınızda yakıt yakmaması başka şey. Dikkat ederseniz uyarı da vermiyor. Sadece beyin yakıtı kesiyor. Tekrar ediyorum araba yüksek viteste motor devri düşerse stop etmemek için yakıt harcamaya başlıyor yani tam tersini yapıyor. Dediğiniz gibi olsaydı devir düşerse bile yakıt çekmemesi lazım. Ama fiorinoda yakıt kesme sistemini iptal düğmesi nerede bilmiyorum. Belki de kaza sonrasında servise gitmek gerek yakıtı açtırmak için. Hadursun kardeş yakıt kesme sistemi kitapçıkta var sağ ve sol sinyalleri kullanarak yakıtı kesip açabiliyoruz diğer konuya gelince diğer arkadaş dediğiniz gibi farklı sistemden bahsediyor yokuş aşağı inerken yakıt kesilir ama motor çalışmaya devam eder yani uyarı vermez kaza anında yakıt kesilir ama motor çalışmaz uyarı verir motor kitlenir yani kısaca yanlış mı düşünüyorum
KONTROLSÜZ HIZ, MARİFET DEĞİLDİR.
.
Doğru düşünüyorsunuz arkadaşım yakıt kesme sistemi arabadaki bütün elektriği kesiyor kıvılcım atmasın diye kaza anında. Yoksa yokuş aşağı inerken elektriği kesilmiyor. Yani ikisi ayrı sistemler biri kaza anında devreye giriyor ve elektriği kesiyor diğeri ayağınızı gazdan çekince yakıtı kesiyor.
.
Rölantideyken 0.5-2.0 arası gösterir ama araç viteste giderken hızını almışsa gazı bıraktığınızda 0.0 litre gösterir yada göstermesi gerekiyor. Bizim bu fiocanlar 0.0 göstermiyor. 2.0 gösteriyor.
.
ister rampa aşağı gidin ister sabit bekleyin araba yakıtı kesmez.bu ne saçma bi düşünce. araba havayla mı çalışacak. araba çalışıyorsa yakıt tuketimi hiçbir zaman 0 olamaz sonuçta motor hava yakıt karışımı ile çalışıyor.ama belki 0.5 falan yakıyor dur orası ayrı. yani sen istersen ayağını gazdan kaldırıp göstergenin oraya koy yinede motora illaki yakıt gidecek.
. (10-12-2013, Saat:01:01)@hmet42 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: ister rampa aşağı gidin ister sabit bekleyin araba yakıtı kesmez.bu ne saçma bi düşünce. araba havayla mı çalışacak. araba çalışıyorsa yakıt tuketimi hiçbir zaman 0 olamaz sonuçta motor hava yakıt karışımı ile çalışıyor.ama belki 0.5 falan yakıyor dur orası ayrı. yani sen istersen ayağını gazdan kaldırıp göstergenin oraya koy yinede motora illaki yakıt gidecek.Arkadaş saçma diyeceğine motor teknolojisinin ne kadar ileri gittiğini düşün. Zamanın gerisinde kalanlar yapılan icatlara ancak saçma der zaten. Motor yakıt ve hava karışımı ile çalışır. Orayı doğru öğrenmişsin ama araba hareket halindeyken siz gazı bıraktığınızda araba beyni yakıtı keser. Arabanın çalışmasını sağlayan hareket halindeki tekerlerin hareketinin şanzıman üzerinden tersi yönde aynen pistonlara iletilmesi ve hareketi sağlaması. Ama arabanın hızı iyice düştüğünde motor stop etmesin diye beyin tekrar motora yakıt gönderir ve siz bunu yol bilgisayarında görebilirsiniz. . (10-12-2013, Saat:11:14)hadursun Adlı Kullanıcıdan Alıntı:(10-12-2013, Saat:01:01)@hmet42 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: ister rampa aşağı gidin ister sabit bekleyin araba yakıtı kesmez.bu ne saçma bi düşünce. araba havayla mı çalışacak. araba çalışıyorsa yakıt tuketimi hiçbir zaman 0 olamaz sonuçta motor hava yakıt karışımı ile çalışıyor.ama belki 0.5 falan yakıyor dur orası ayrı. yani sen istersen ayağını gazdan kaldırıp göstergenin oraya koy yinede motora illaki yakıt gidecek.Arkadaş saçma diyeceğine motor teknolojisinin ne kadar ileri gittiğini düşün. Zamanın gerisinde kalanlar yapılan icatlara ancak saçma der zaten. Motor yakıt ve hava karışımı ile çalışır. Orayı doğru öğrenmişsin ama araba hareket halindeyken siz gazı bıraktığınızda araba beyni yakıtı keser. Arabanın çalışmasını sağlayan hareket halindeki tekerlerin hareketinin şanzıman üzerinden tersi yönde aynen pistonlara iletilmesi ve hareketi sağlaması. Ama arabanın hızı iyice düştüğünde motor stop etmesin diye beyin tekrar motora yakıt gönderir ve siz bunu yol bilgisayarında görebilirsiniz. sen bu yazdıklarına inaniyorsan zaten benim sana diyecek biseyim yok. Araç çalışırken gelen ses nerden geliyor diye biraz kafa yor.pistonlarin içindeki hava yakit karisimi patlama yapar ve bizde o motor sesini duyariz.patlama olmadan o ses cikmaz.senin yakit kesme dediğin olay rampa inmeye başlayınca araç sistemde bulunan yakiti kullanincaya kadar yeni yakit gondermez. ama yakit bitmeye yakin aracin calisabilecegi azami oranda tekrar yakit gondermeye baslar.daha motorun nasil calistigini bilmeden bana cagin gerisinde kalmaktan bahsetme.ama sen heralde bilim kurgu filmlerini biraz fazla izlemissin.o yuzden bizi çağın gerisinde saniyorsun.aracin yol bilgisayari rampa asagi inerken bazi araclarda yakit tuketimini sifir gosteriyor dogru ama o benim dedigim gibi o anda sistem icindeki yakiti kullandigi icin sifir gosteriyor. . |
Konu ile Alakalı Benzer Konular | |||||
Konular | Yazar | Yorumlar | Okunma | Son Yorum | |
195 50 16 lastik ebadı hakkında... | Sivri | 4 | 6,497 |
30-06-2020, Saat:19:08 Son Yorum: Nemesis |
|
Araç Kredisi Dosya Masrafı İadesi Hakkında | Revolution78 | 27 | 33,038 |
25-05-2017, Saat:11:41 Son Yorum: dqokhan |
|
VİTES BOŞLUĞU HAKKINDA | 60fıo60 | 0 | 3,236 |
18-05-2017, Saat:15:46 Son Yorum: 60fıo60 |
|
jantlar hakkında | pcmnyk | 0 | 2,969 |
14-11-2016, Saat:00:58 Son Yorum: pcmnyk |
|
arka siyah süs şeridi hakkında. | volkan_07 | 4 | 4,526 |
12-08-2016, Saat:15:38 Son Yorum: volkan_07 |